close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גיזום עצים בתכנון מוקפד

מערכת שורשכט אייר, תשעט03/06/2019

גיזום עצים היא פעולה מקצועית מאד המתבצעת על ידי אנשים מקצועיים בלבד העוסקים בכך פרקי זמן ארוכים והם מיומנים ובעלי ידע נרחב בביצוע הפעולות הנדרשות

תגיות:
גיזום עצים
מטרת גיזום עצים היא לנקות ולטפח את כל מעטפת העצים הקיימת בחצר הבית או במקומות ציבוריים. מדובר בפעולות שיש לבצע באופן קבוע אחת לתקופה כיוון שהעצים צומחים במהירות, ענפיהם מתפשטים לכל עבר ולעיתים קרובות הם גורמים לחסימת המעבר בסמטאות, ברחובות ובשבילי גישה שונים.

קיצוץ הענפים המפריעים, גיזום עצים מסועפים שהתייבשו עם הזמן ועלולים להישבר היא פעולה חשובה מאד במיוחד לקראת הימים החורפיים שבהם מנשבות רוחות עזות והן עלולות לגרום לכך שהענפים ייפלו על המדרכה, על עוברים
ושבים או על הנוסעים ברכבים ברחובות הללו.

טיפוח החצר והגינה
לעיתים מבחינים אנשי המקצוע כי קיים בגינה עץ שהוא חולה, ענפיו מתייבשים והוא אינו צומח כבר תקופה ארוכה עקב כך. קיימות לכך כמה סיבות כמו מחלה של העץ או חדירה של טרמיטים בשכבות הקרקע העמוקות שפגעו ביכולת הצמיחה שלו. במקרים כאלה קיימת חשיבות רבה לבצע גיזום עצים באופן מידי כדי שהעץ לא יקרוס בחצר.

צוותי העבודה המנוסים מחשבים את אופן עקירת העץ, אם על ידי מסור חשמלי שינסר את כל היקפו של הגזע או בדרך אחרת. בשלב התכנון, מקבלים החלטה באיזה כיוון תהיה הנפילה של העץ כדי לא לפגוע באנשים, מכוניות או חפצים הממוקמים בסמוך לחצר.
בתום פעולת גיזום עצים מפנה הצוות את הגזם הכולל את כל הענפים והגזעים לאתר פסולת מורשה אשר רק לשם מותר לפנות גזמי עצים שנכרתו.

כריתת עצים
כשמדובר בעצים גבוהים כמו עצי ברוש או דקל, יש לבצע את פעולות הכריתה, הגיזום וניקוי העצים הללו בגובה רב. לצורך כך משתמשים בסולמות גבוהים ויציבים או לחילופין במנוף שהוא בעל רצפה ממוגנת אשר בתוכה עומד העובד באופן יציב ומבצע את כל הפעולות הנדרשות.

זוהי עבודה אחראית מאד שמבצעים רק אנשי מקצוע שעברו את ההכשרות המתאימות וקיבלו תעודות הסמכה על כך שהם בעלי ידע ויכולים לעסוק הן בגיזום עצים והן בעבודות גיזום המתבצעות בגובה רב.

אופן כריתת הענפים צריך להיעשות בדרך הנכונה שתאפשר לעץ להמשיך ולהתפתח גם לאחר הכריתה להצמיח ענפים חדשים ולהאריך ענפים קיימים. צוותים שאינם בעלי ידע מקצועי עלולים לכרות את העצים באופן שאינו נכון ולגרום לכך שהוא לא יפתח ענפים חדשים בעתיד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה